Kontakt
Niezbędne informacje do zgłoszenia awarii:
- imienia i nazwiska na kogo jest umowa,
- producenta falownika,
- dokładnego opisu zaistniałej sytuacji lub podanie kodu błędu.
- daty od kiedy występuje problem
Monitoring instalacji:
Do zdalnego monitorowania pracy instalacji fotowoltaicznej możesz korzystać z dedykowanych aplikacji dostępnych do pobrania ze Sklepu Play lub App Store. W dniu montażu otrzymujesz od Instalatora dane do logowania oraz link do dedykowanej aplikacji.
Pamiętaj, że do zdalnego monitoringu wymagane jest doprowadzenie internetu w pobliżu inwertera.
Jeśli zmieniłeś dostawcę internetu lub hasło – monitoring przestanie działać. Musisz zmienić w ustawieniach aplikacji dane wifi:
Problemy z logowaniem:
Jeśli nie pamiętasz hasła do jakiejkolwiek z aplikacji, zawsze możesz skorzystać z opcji automatycznego resetu. Tę funkcję znajdziesz pod oknem logowanie.
Wybierz opcję przypomnienia na adres e-mail.
Przyczyną wyłączania się instalacji lub nie włączania się jest brak promieniowania słonecznego lub zalegający śnieg na modułach, który uniemożliwia produkcję energii.
• Błąd 1 – Błąd funkcjonalny w jednostce mikrokontrolera – Naprawa – Odłącz falownik od publicznej sieci elektroenergetycznej i generatora fotowoltaicznego, a następnie podłącz go ponownie po zgaśnięciu diody LED. Jeśli ten błąd jest nadal wyświetlany, skontaktuj się z serwisem.
• Błąd 9 – Brak napięcia z sieci. Sprawdź, czy masz prąd w domu (na wszystkich fazach) oraz czy bezpieczniki w skrzynkach przy falowniku są podniesione. W pierwszej kolejności skontaktuj się ze swoim Zakładem Energetycznym – większość tych błędów wynika z awarii/prac prowadzonych przez jego pracowników. Gdy napięcie powróci, falownik podejmie pracę.
• Błąd 10 – Napięcie sieciowe przekracza dopuszczalny zakres (253V) skontaktują się z dostawcą energii elektrycznej.
• Brak zielonej diody na antenie pod falownikiem – świadczy o rozłączeniu są falownika z internetem domowy. Ponowna konfiguracja.
• Błąd 147 i 148 – Brak zasilania po stronie sieci – Naprawa Sprawdzić, czy nie nastąpiła przerwa w dostawie prądu z sieci elektrycznej. Jeśli zasilanie jest a błąd dalej występuje. Skontaktuj się z działem Technicznym.
• Błąd 143 – Zbyt wysokie napięcie w sieci – Naprawa Zgłoś problem z napięciem do swojego Zakładu Energetycznego. Gdy jego pracownicy zwerfikują sytuację i przywrócą właściwe parametry sieci, falownik podejmie pracę.
Najczęstsze błędy i alarmy na falownikach:
• Błąd 1 – Błąd funkcjonalny w jednostce mikrokontrolera – Naprawa – Odłącz falownik od publicznej sieci elektroenergetycznej i generatora fotowoltaicznego, a następnie podłącz go ponownie po zgaśnięciu diody LED. Jeśli ten błąd jest nadal wyświetlany, skontaktuj się z serwisem.
• Błąd 9 – Brak napięcia z sieci. Sprawdź, czy masz prąd w domu (na wszystkich fazach) oraz czy bezpieczniki w skrzynkach przy falowniku są podniesione. W pierwszej kolejności skontaktuj się ze swoim Zakładem Energetycznym – większość tych błędów wynika z awarii/prac prowadzonych przez jego pracowników. Gdy napięcie powróci, falownik podejmie pracę.
• Błąd 10 – Napięcie sieciowe przekracza dopuszczalny zakres (253V) skontaktują się z dostawcą energii elektrycznej.
• Brak zielonej diody na antenie pod falownikiem – świadczy o rozłączeniu są falownika z internetem domowy. Ponowna konfiguracja.
• Błąd UTILITY LOSS – Brak napięcia z sieci. Sprawdź, czy masz prąd w domu (na wszystkich fazach) oraz czy bezpieczniki w skrzynkach przy falowniku są podniesione. W pierwszej kolejności skontaktuj się ze swoim Zakładem Energetycznym – większość tych błędów wynika z awarii/prac prowadzonych przez jego pracowników. Gdy napięcie powróci, falownik podejmie pracę.
• Błąd VAC FAILURE – Napięcie z sieci poza zakresem- zbyt niskie lub zbyt wysokie. Zgłoś problem z napięciem do swojego Zakładu Energetycznego. Gdy jego pracownicy zwerfikują sytuację i przywrócą właściwe parametry sieci, falownik podejmie pracę.
• Błąd 147 i 148 – Brak zasilania po stronie sieci – Naprawa Sprawdzić, czy nie nastąpiła przerwa w dostawie prądu z sieci elektrycznej. Jeśli zasilanie jest a błąd dalej występuje. Skontaktuj się z działem Technicznym.
• Błąd 143 – Zbyt wysokie napięcie w sieci – Naprawa Zgłoś problem z napięciem do swojego Zakładu Energetycznego. Gdy jego pracownicy zwerfikują sytuację i przywrócą właściwe parametry sieci, falownik podejmie pracę.
Formularz kontaktowy PG OZE
Masz pytania, potrzebujesz pomocy, informacji? Wypełnij formularz